テレビ、雑誌でよく見かけるハウスメーカーの住宅は、宣伝の効果もあって人びとに大きな安心感をもたらしている。その安心感と引き換えに得るのは、個性のない、画一的化された商品化住宅。それでもハウスメーカーに依頼する人が全体の9割以上を占める現実は、暗に人びとと建築家との距離がいまだかけ離れたものであることを示している。
「注文住宅と謡いつつ、プランに制約のあるハウスメーカーの住宅と違って、建築家とつくる家はまさに"自分だけの家"。時間はかかるしゼロからつくる住宅は確かに大変かもしれない。でも、同じ予算なら自分が納得するものをつくる方が価値がある。」
Housing companies, which often place advertisements in magazines and on TV, create a feeling of security in people by showing off their merchandise. What, in fact, people receive in exchange is a second-rate, commercialized property lacking individuality and character. In spite of that, more than 99% of people have their homes built through these housing offices. This practice confirms the enormous distance that exists between architects and prospective customers.
“These housing providers’ homes are not actually custom-made, even though they promote them as such. There are always limitations the customer has to face and deal with. Conversely, building a house with an architect is a novel experience – the house is one of a kind, it is YOUR OWN! This will take long, and it can be very hard work to start from scratch. However, if both methods cost the same, it would be more meaningful to build a house in which you can find true happiness.”
仕事内容 | 建築物の設計デザインおよび設計監理 |
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求める人材 | 中山眞琴から建築を学びたい、強い志を持った方をお待ちしています。 大卒・短大・高専・専門学校卒業者は建築系学科専攻者 高卒者は業務経験者 ★業務経験者優遇 |
歓迎スキル |
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雇用形態 | 正社員 |
勤務地 | 札幌市中央区円山西町1丁目5の1 ナカヤマビル2F |
給与 | 月額143,000円~450,000円 |
昇給・賞与・他 | 昇給 : 年1回 賞与 : 年2回 決算手当 : 会社業績により支給 ※勤務年数、能力による |
諸手当 | 交通費所定支給 |
休日・休暇 | 〈年間休日数 120日〉
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福利厚生 |
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